Isnin datang lagi ….

Kringggg ! kring ! loceng jam berbunyi mengejutkan aku pagi ini, bukan pagi ni sahaja loceng jam akan berbunyi malah setiap hari tepat jam 5.00 pagi, hari ni merupakan hari pertama persekolah setelah 2 minggu cuti sekolah, nampaknya anak-anak susah nya nak bangun, sebenarnya bukan anak je aku pun sama rasa malas je nak tinggalkan katil, tapi aku tidak boleh layan malas ku nanti semua akan terlewat. Aku perlu siapkan diri ku terlebih dahulu, mandi dan bersolat subuh.

Seperti biasa aku akan siapkan baju sekolah anak-anak walaupun anak sudah besar dan boleh berdikari aku tetap akan menyediakan kelengkapan sekolah diaorang dari kelengkapan dalaman dan luaran, aku mahu anak-anak ke sekolah dengan penuh semangat dan tanpa tekanan bila terpaksa mencari kelengkapan sekolah, biarpun dalam almari mereka boleh katakan hari hari aku akan membuat pemeriksaan bagi memastikan susunan baju kemas tersusun.

Selepas kelengkapan sekolah, aku akan menyediakan sarapan ringkas, anak anak hanya mahu segelas milo suam sahaja sebelum berangkat ke sekolah. Senang kerja aku :). Encik suami akan keluar menghantar anak-anak ke sekolah, aku pulak akan bersiap untuk ke tempat kerja.

Jam 7.45 aku akan keluar untuk meneruskan rutin harian seperti biasa, menghantar kelengkapan anak-anak ke rumah pengasuh masing-masing, aku mempunyai 2 orang pengasuh untuk anak anak yang sangat baik hati. Selesai menghantar kelengkapan anak anak aku terus ke tempat kerja.

Pagi hantar, petang pulak ambil, begini lah rutin kehidupan aku Isnin – Jumaat, siapa cakap tak penat, penat tapi  dah nama nya kehidupan.. ada masa suka,duka,susah,senang dan lain lain lah , baru ada warna warni dalam hidup, betul tak? 🙂 🙂 🙂 .. ok selamat bekerja.  

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

w

Connecting to %s