Dikala Malam

Aktiviti aku pada waktu malam selepas pulang dari kerja adalah memastikan kerja-kerja rumah dibereskan sebelum menutup mata untuk seketika, rehatkan mata la maksudnya. Mula mula kaki melangkah ke muka pintu, pertama aku akan memastikan susun atur kasut dan selipar dalam keadaan kemas, seterusnya aku akan menyediakan makan malam untuk suami dan anak-anak, biarpun aku jarang masak, beli pun kene siapkan jugak, tak kan nak makan dalam polisterin je kan, jadi kena lah sediakan pingan,mangkuk dan lain lain. Sesudah makan malam semua wajib mandi dan bersolat, memang rutin kami makan dahulu sebab anak anak tak tahan lapar, padahal wang saku yang aku bekalkan ke sekolah bukannya sedikit malah pengasuh jugak sudah menyediakan makan untuk tengahari, yelah kan makan kat rumah orang mana nak sama makan kat rumah sendiri, anak anak aku pemalu orang nya 🙂

Walaupun sepenat mana aku, akan tetap memastikan kerja kerja rumah siap sebelum aku melabuhkan badan untuk berehat. Satu perkara mengenai aku adalah, aku tak akan tinggalkan rumah sekiranya rumah belum kemas, lagi sekiranya aku ingin meninggalkan rumah , mmmm contoh nak pergi bercuti ke balik kampung ke, aku akan mengemas rumah tahap VVIP lah. Faham faham sendiri lah 😉

Rumah aku bukan sebuah banglo yang harga nye jutaan ringgit seperti kebanyakkan diluar sana tetapi aku bersyukur kehadrat Ilahi kerana aku mampu mempunyai kediaman sendiri hasil titik peluh aku dan suami, ada tempat berteduh. Sesekali terfikir  ramai yang tidak ada tempat tinggal yang sekarang glemer di sebut “GELANDANGAN”

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

w

Connecting to %s